Yogapraktijk MATSYENDRA op Texel
YOGA en MANDALATEKENEN voor ALLE LEEFTIJDEN

en SHANTALA MASSAGE v. BABY"S, KINDEREN, VOLWASSENEN

Nieuwe cursussen

 v.a. januari 2016

 


In de herfst/winter/lente/zomer is Yoga aan Zee mogelijk.

TEXEL - ZOMAAR - ZOMER - YOGA  2020 (voor beginners en gevorderden)

Aan zee kun je één zijn met de elementen. Er is zuivere lucht voor een goede ademhaling, de zee die golven brengt en weer neemt, net zoals je gedachten komen en gaan, de zon die je verwarmt en het zand waarin je goed kunt aarden. Tijdens het doen van de yoga-oefeningen krijg je als extraatje de beleving van de natuur. Minimaal 4 personen of een groep. Dag en tijd in overleg. Het is ongeveer een uur yoga doen en inclusief iets te drinken en een kleine goodiebag.


ZOMAAR - UURTJE - YOGA (ook voor toeristen op Texel)

Om even te ontspannen, rug, nek en schouders lekker los te maken of (voor ouderen) yoga op een stoel. Op dagen dat er 's ochtends geen andere yogalessen zijn en in de kerstvakantie (2019) en zomervakantie (2020) ben je welkom om een uurtje yoga te doen van 9.30-10.45 uur. Aanmelden tot 24 uur van tevoren: 06-24845420. €13,50 p.p. incl. na afloop koffie/thee en kleine attentie. 


YOGA VOOR BEGINNERS/GEVORDERDEN / STOEL YOGA

Beginnen met yoga? –  Yoga groepslessen voor iedereen: Een uurtje per week yogaoefeningen doen geeft al inzicht over het leven nu. Bewustwording, ontspanning leren inplannen om de drukte beter aan te kunnen en efficiënter te kunnen werken. De continuïteit van een wekelijkse yogales kan goed voor je zijn. Gewoon beginnen dus. Elke week nieuwe lessen en steeds per 4 weken een basis les, pittige les, ontspannen les en een meditatieve les. 

Overleg even in welke groep je het beste past. Er zijn verschillende niveaus. (Cursusduur: onbeperkt.) Liever Privé les? Overleg mogelijk over dag/tijd. 


YOGA SPECIAL EXTRA ONTSPANNEN

Rust nodig? - Voor een diepere ontspanning wordt er de Yoga Special Extra Ontspannen aangeboden. De dagen erna zal je er nog steeds wat aan hebben! Met een kopje thee met iets erbij en een kleine attentie. (Geen ervaring met yoga nodig.)

Data:  25 okt., 8, 22 nov. 6, 20 dec.


YOGA SPECIAL RUG 

Rugklachten? Rugpijn? Hoe ga je er mee om? -  Yoga Special voor de rug: Preventief, herstellend, versterkend, ondersteunend. Bewuster bewegen en ontspannen. De oefeningen worden aangepast aan de mogelijkheden van de cursist, er zijn immers vele soorten ruggen en vele soorten rugklachten. De continuïteit van wekelijks de yogaoefeningen doen en thuis herhalen kan een goed en blijvend effect hebben. Cursusduur: 8 lessen. 


YOGA SPECIAL RUG/NEK/SCHOUDERS 

Op zoek naar tevredenheid en rust? Rug-, nek-, schouderklachten? – Yoga Special Rug/Nek/Schouders: Leer eenvoudige oefeningen die je kunt gebruiken in je dagelijkse leven. Altijd en overal. Door aandacht en herkenning van spanning, stress, lichamelijke klachten, lusteloosheid, etc., kun je (daarna) meteen met relaxen beginnen. Je hebt het aangeleerde oefenpakketje dan altijd bij de hand. Cursusduur: 8 x als thema in de groepslessen.  Start: 28/10/'19. Nog geen cursist bij ons? Je kunt 8x meedoen in een van de groepslessen als dit thema je aanspreekt.


YOGA SPECIAL ONTSPANNEN ADEMHALEN 

Hoe kun je zelf thuis mediteren? Leer en probeer een aantal technieken en houdingen.

Deze cursus is er voor mensen die aantoonbare klachten hebben maar ook voor onverklaarbare klachten. Tevens voor mensen die zich bezighouden met muzikale of dramatische expressie e.d. Yoga kan een positief effect hebben op een goede ademhaling en een ontspannen lichaam, door de gerichte yoga-oefeningen en de persoonlijke aandacht zal de yogadocente je kunnen helpen de signalen van je lichaam te leren herkennen en dat is belangrijk voor het vertrouwen hebben in jezelf en het vrijlaten van de ademhaling. Je wordt je bewust van je innerlijke kracht. Ontspanning is kracht in rust en dat maakt dat je kan gaan reorganiseren tijdens de cursus. Cursusduur: 8 lessen.


YOGA SPECIAL BEGINNEN MET MEDITEREN 

Juist als je het druk hebt kun je het gebruiken. Hoe kun je zelf thuis gaan mediteren? Wat zijn de voordelen ervan? Leer en probeer een aantal technieken en houdingen. Ervaar hoe meditatie je ontspanning in je lichaam en je hoofd kan geven. 

Cursusduur: 4 x als thema in de groepslessen. Start: 30/09/'19. Nog geen cursist bij ons? Je kunt 4 x meedoen in een van de groepslessen als dit thema je aanspreekt.


ZWANGERSCHAPSYOGA

Mag ik je feliciteren? En wil je de bevalling tegemoet zien door met zwangerschapsyoga ondersteuning, aandacht, rust, vertrouwen en kracht te ervaren? Je kunt de korte cursus van 6 lessen doen, waarbij de partner de 4e en 6e les mee kan doen. Daarna kun je nog doorgaan met lessen zolang als je wilt tot een paar weken of tot vlak voor de bevalling. De oefeningen zijn gericht op de zwangerschap, aangepast aan de lichaamsveranderingen en de ademhaling en er is tijd voor vragen en informatie. De partner (of iemand anders die bij de bevalling aanwezig zal zijn) leert o.a. een aantal massagetechnieken op jou toe te passen. Bewust zijn van het samen zijn en van het leven dat jullie doorgeven. Vanaf 16 weken kun je al starten met zwangerschapsyoga. Met 20 weken beginnen is ook prima en zelfs vlak van te voren kan nog als je je toch nog bedenkt! Start Groepsles:10/09,  10/12 2019. Privéles in overleg op afspraak mogelijk. 

 

CHAKRAYOGA

Cursusduur: 7 x als thema in de groepslessen. Start: 11/11/'19. Nog geen cursist bij ons? Je kunt 7x meedoen in een van de groepslessen als dit thema je aanspreekt.

  

SHANTALA BABYMASSAGE- info zie pagina - Eerstvolgende startdatum cursus (4 lessen): 23/11/'19.  Privéles altijd mogelijk op afspraak.